PRECIZĂRI: Cartea de identitate provizorie se eliberează pentru următoarele motive:
"lipsă certificat de naștere"
"lipsă certificat de căsătorie"
"lipsă dovadă divorț"
"lipsă dovadă adresă de domiciliu"
"lipsă locuință".
În cazul în care solicitantul nu este proprietarul spaţiului de locuit, declarația de primire în spațiu a găzduitorului (proprietarului) va fi dată în scris în fața funcționarului din ghișeu sau cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din țară ori în fața polițistului din structurile teritoriale ale Poliției Române şi cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autoritățile străine competente (tradusă și legalizată).
În situaţia persoanelor care locuiesc într-un imobil cu destinaţie de
locuinţă(ultimul domiciliu) şi nu pot prezenta documentul cu care se
face dovada adresei de domiciliu, se eliberează carte de identitate
provizorie cu ultimul domiciliu dacă în urma verificărilor efectuate în
teren de către lucrătorii de poliţie se constată că locuiesc efectiv la
adresă.
1. Cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată în prezența funcționarului S.E.P. Sibiu (tipărită față-verso);
2. Actul de identitate expirat, deteriorat (dacă există);
3. 3 fotografii mărimea 3x4 cm cu bandă albă de 7 mm la bază;
4.
Documentele pe care le deține din categoria celor cu care poate face
dovada numelui, statutului civil, cetățeniei române, a adresei de
domiciliu (certificatul de naștere; certificatul de căsătorie;
certificatul/hotărârea de divorț; dovada adresei de domiciliu), în original;
5. Documentul cu care se face dovada achitării contravalorii cărții de identitate provizorii (1 leu). Taxa se poate achita la casieriile Primăriei municipiului Sibiu, oficiile poștale din municipiul Sibiu sau online (Platforma e-administratie.sibiu.ro sau www.ghiseul.ro).